Geef retail een boost

Op zoek naar meer en betere persoonlijke binding met de klant?

Het samengaan van digitaal en fysiek is de toekomst van retail

Retail en toepassing van digitalisering

Maak winkelen met behulp van ons platform klaar voor de toekomst. De retail staat onder druk door de online webshops waardoor er naar nieuwe mogelijkheden gezocht moet worden zodat klanten de weg naar de winkel blijven vinden. Dit kan door meer en betere persoonlijke binding met uw klanten te creëren. Zet uw eigen business community op en ervaar de toename in klantenbinding door wederzijdse interactie.

Verhoog de shopervaring

Winkelexperience kan vergroot worden door toepassing van narrowcasting, informatiezuilen of een online bestelpunt. Klanten willen graag goede service waar het juiste advies een belangrijk onderdeel van is. Daarnaast wil een klant het produkt direct kunnen kopen of anders ter plekke bestellen zodat ze verzekerd zijn van de aankoop. Een eigen platform helpt u bij het opzetten en beheren hiervan.

Digitale sommelier

Uw gasten altijd het juiste en beste advies van gerecht en wijn geven in uw restaurant? Met de digitale sommelier kan op eenvoudige wijze een gerecht of wijn geselecteerd worden waarbij direct het bijbehorende advies wordt weergegeven.

Eigen look and feel

De digitale sommelier heeft uw persoonlijke look and feel met uw eigen menukaart.
Het XL-Cloud platform zorgt ervoor dat de sommelier zowel op website als op app visueel hetzelfde zijn en altijd dezelfde informatie bevatten. Via één CMS kan de gewijzigde informatie ingelegd worden.

XL-BusinessSolutions ervaar ik als een gepassioneerd team met de kennis en expertise van complexe data en applicatie services welke zij als it-architecten weten om te buigen tot een betrouwbare en gebruikersvriendelijke beheeromgeving vanuit de cloud.

Jan Lommers - ScreenSupply

Informatiezuil geeft schapadvies

Meer service voor de klant met adviserende informatiezuilen. Naast artikelinformatie is de meerwaarde juist dat de klant 'advies' ontvangt. Denk hierbij aan matchen van produkten. Een voorbeeld is schapadvies in supermarkten, poelier- of kaasspeciaalzaken. De klant krijgt advies op maat bijvoorbeeld: bij welke kaas hoort de beste wijn. Of de klant in de supermarkt die u kunt adivseren over de beste wijn bij het gerecht dat ze gaan maken.

Online bestelpunt en kiosk

Betere service en een hogere positieve winkelervaring met een online bestelpunt. Een kiosk die de producten met bijbehorende informatie laat zien en de mogelijkheid biedt het product online direct te kopen is hiervan een voorbeeld. De klant kan kiezen tussen de tablet of webversie, deze zijn namelijk identiek.
Het platform zorgt ervoor dat de orders verzameld worden en er een e-mail verstuurd wordt naar de koper en interne verkoopafdeling. Deze stroom van informatie wordt gecontroleerd en beheerd met business rules in ons CMS.